Po Adriatyku pod banderą MKT

Udało się wreszcie. Po wielu latach i licznych wysiłkach skarbnika zrealizowaliśmy wreszcie drugi rejs żeglarski pod banderą MKT!
Ponieważ trwało to długo, postanowiliśmy, że będzie to zupełnie inny poziom żeglarstwa niż nasze mazurskie pływanie sprzed lat.  Między 12 i 19 września 2021 wyruszyliśmy... na prawdziwe morze to jest na dalmatyńskie wybrzeże Adriatyku. Kosztowało nas to nie tylko certyfikaty radiowe patenty, ale także nieco odwagi, bowiem żaden członek MKT  nie dowodził jachtem na morzu, a doświadczenie morskie załogi było nieduże. Ponieważ - jak to zwykle w Klubie - nie jedziemy nigdzie po to tylko by się przemieszczać, lecz także oglądać odwiedzane miejsca, nie było to jedynie pływanie. Odwiedziliśmy wspaniałe starożytne porty Zadar i Szybenik oraz Park narodowy rzeki Krka. Wspinaliśmy się także na szczyty pięknych i odludnych wysp Żut i Smokvica skąd mogliśmy podziwiać widoki godne Odyseusza. Pogoda dopisała a w szmaragdowych, przejrzystych wodach demonstrowały swoje zabawy delfiny, nade wszystko zaś nasze umiejętności żeglarskie okazały się wystarczające żeby nie uszkadzając łodzi i siebie powrócić do macierzystego portu.